2010. október 2., szombat

7T32-7C20 - búvár kronó a '90-es évekből






Nem a legjobb kvarc szerkezet, nem igazán búvárkodásra való, nem a legmodernebb dizájn....de imádom, mostani ízlésemnek maradéktalanul megfelel.

A szerkezetéről (7T32) röviden: óra, perc, kismásodperc, dátum, 30 perces gyűjtő, 1/5 másodperces központi stoppermutató, ébresztés, 3 nyomógomb, 2 korona és 0, azaz nulla kő. Jobb felső gomb indítja és állítja meg a stoppert, a bal felső nulláz illetve ezzel lehet a részidőt mérni. A 3 óránál lévő koronával a szokásos funkciókat állíthatjuk, a 4 óránál elhelyezkedővel viszont az ébresztés állítható be illetve élesíthető.

7T32

És akkor most ki is térnék ennek a szerkezetnek (és még néhánynak) a gyenge pontjára: az ébresztés úgy működik, hogy a 6 óránál elhelyezkedő körben is egy kis óra működik saját óra- és perc mutatóval, Ezt a kis órát szinkronba kell először hozni a nagy órával úgy, hogy az alsó koronát kihúzva tekerjük. Ezután lehet az ébresztési időt beállítani a bal alsó gomb nyomkodásával/nyomva tartásával.
De minek ennyire bonyolítani? Teljesen felesleges, hogy az alsó körben is a pontos időt lássuk (amikor nincs bekapcsolva az ébresztés, mert ilyenkor visszaáll a pontos időre), sokkal ésszerűbb lenne, ha mindig az ébresztési időt látnánk és nem kellene feleslegesen 2 órát beállítanunk...ez főleg a téli-nyári időszámítás váltáskor macerás.



Egyik korona sem koronazáras, így búvárkodásra tényleg csak korlátozottan alkalmas, 150m-re van deklarálva, de úszáson kívül másra nem merném használni. Persze az óráim közül összesen egyet használok vízben is, a többinél kínosan ügyelek arra, hogy soha ne érje víz :)
A lünettája egyirányba forgatható, racsnis. A csat biztonsági záras, tehát a külsőségekben tényleg búvár stílusú.
Most jól lehordtam azt az órát, amiről azt hittem, hogy csak jókat fogok írni és szinte minden nap a kezemen van....nem baj....mindentől függetlenül tényleg az egyik kedvencem a '90-es évekből, nagyon kényelmes, nem súlyos, a fémszíj nem csípi be a szőrt a kezemen és nem vág bele a húsomba.


A Vaterán sikerült rábukkannom, az eladó gyatra képeket készített róla és látszott, hogy soha nem volt megtisztítva, ráadásul a kezdő ára nagyon baráti volt. Éppen nem terveztem órát venni és úgy  gondoltam, hogy ennél jóval drágábban fog elmenni, így az esélytelenek nyugalmával ráböktem a "Licitáljon!" gombra...2 hét múlva az enyém lett kikiáltási áron....hoppá! Az eladó a kezéről vette le az órát és gyorsan továbbhajtott, én meg egy retkes órával a kezemben visszatértem a munkahelyemre. Aznap este darabokra szedtem és ultrahangos mosóval újjá varázsoltam. Az üvegen maradt egy függőleges karc, ami természetesen csak engem zavar (engem sajnos minden egyes karc zavar az üvegeken és mindig rájuk téved a tekintetem), de szerintem hamarosan ellátogatok a SEIKO szervízbe kicseréltetni.

Modellszám: SDW613P
Gyártási idő: 1996. július

1 megjegyzés:

SEIKOtomi írta...

Most is ez van rajtam, az egyik legjobban hordható órám a közel 60 darab közül :)